Už jste ovládli umění francouzské kuchyně ?

Julia Child je bohyně. A její knihy jsou kult. Ta nejdůležitější konečně vyšla v češtině. Co byste měli udělat? Mazat do knihkupectví a pořídit si Umění francouzské kuchyně do vaší knihovničky. Bez základů totiž nelze experimentovat (alespoň já si to myslím). A vzhledem k tomu, že předkomunistická česká kuchyně byla velmi podobná té francouzské, máte (máme!) se od Julie co naučit.

umění francouzské kuchyně

Co vás čeká? Skoro osmisetstránková bichle toho nejlepšího, co Francie umí nabídnout. Od hutných omáček, přes ryby a saláty, až po dezerty, které našinci tahají plomby z huby (tak lahodné a sladké jsou). Je krása si jen listovat stovkami krásných receptů, ale ještě větší krása je, zkusit si něco ukuchtit. Takže zapomeňte na režim a „sugar-free life“ , samozřejmě si dáme jeden pekelně sladký dezert!

524 receptů v 10 kapitolách

Umění francouzské kuchyně čítá celkem pět set dvacet čtyři receptů, které osobně prověřila Julia a s ní několik generací amatérských i profesionálních kuchařek a kuchařů z celého světa. Kromě receptů v ní objevíte i velice užitečné rady jak správně používat jednotlivé suroviny a ingredience. Dozvíte se, jak vybírat a připravovat zeleninu, ovoce, ryby i červené maso, i jak jednotlivá jídla sladit s přílohami a nápoji.

Recepty dělí kniha do deseti kapitol. Na počátku každé najdete vždy stručný úvod. Naučíte se vařit úplně vše – francouzské polévky, předkrmy, hlavní jídla i dezerty. Dozvíte se spoustu zajímavých a podstatných informací o francouzských omáčkách, o jednotlivých druzích masa, drůbeže, ryb a zeleniny. Ale co je nejdůležitější – všechny recepty jsou stručné a srozumitelné a nechybí ani přesné údaje o jednotlivých ingrediencích. Tedy přesně to, co ocení amatérští kuchaři i úplní začátečníci.

julia_dezerty

Mě jako už tradičně nejvíc zaujala kapitola s dezerty.

Jak utřít máslo s cukrem

Julia vás provede absolutními základy.

Máte-li doma starší originály, ve kterých luštíte recepty z angličtiny, můžete se zaradovat. Absolutní bazál velkého mistrovství francouzských tradičních jídel je tu pro vás konečně přehledně, v jedné knize, a v českém jazyce.