Základní recept na muffiny

Hledáte ten nejlepší recept na muffiny? Pátráte po nějakém univerzálním receptu, který budete už jenom dokola variovat? Základní recept na muffiny samozřejmě existuje. Můžete si z něj připravit univerzální muffiny bez ničeho, které budete jíst samotné, s krémem, nebo si je budete mazat marmeládou. Samozřejmě je ale můžete vylepšit podle vlastní chuti.

Při obměnách je ale třeba s ním nakládat trošku instinktivně. Tu ubrat, tu přidat… Ráda vám s tím poradím!

základní recept na muffiny

Na 12 muffinů, do kterých ještě přidáte nějakou další ingredienci, budete potřebovat:

  • 250 g hladké mouky (na ovocné muffiny dejte 200 g hladké a 50 g polohrubé)
  • 100 g cukru (s čokoládou uberte, s kyselým ovocem naopak přidejte)
  • 2 lžičky prášku do pečení
  • špetka soli
  • vanilkový cukr
  • 2 středně velká vejce
  • 200 ml mléka (nebo 200 g jogurtu a trochu mléka)
  • 85 g másla (rozpuštěného a zchladlého)

Příprava je ultra jednoduchá. Tekuté ingredience v pokojové teplotě prošlehejte dohromady. Mixéru netřeba, stačí vidličkou. V jiné míse si promíchejte sypké ingredience a smíchejte obě směsi dohromady. Promíchejte lžící v těsto a naplňte formičky cca do 3/4. Já osobně plním formičky do plna. Mají pak pěkné čepice. Nejdůležitější je ale konzistence těsta, tekutější těsto by vám mohlo příliš vyběhnout, nahoře se spojit (hlavně v teflonové formě) a ještě se přichytit na formu. Řiďte se raději instinktem a osobní zkušeností.

Zajímá vás jaké formičky jsou nejlepší? Přečtěte si článek o formičkách na muffiny, nebo se podívejte do článku o největších muffizáhadách. Pokud nenajdete odpověď tam, určitě ji najdete v komentářích. A nebo se zeptejte pod článkem znovu! Ráda vám s výběrem pomůžu.

Těsto na muffiny je důležité nepřemíchat. Nesnažte se vyšlehat dokonale hladké těsto, je to opravdu kontraproduktivní.

Pokud přidávám do těsta ovoce nebo čokoládu, přidávám je nejprve do moučné směsi, aby se ovoce nebo čoko obalila moukou. Neklesne tolik ke dnu košíčku. Na ovocné muffiny používám spíše teflonovou formu, kterou vymažu a vysypu a nepoužívám tolik papírové košíčky. Těsto se na ně zbytečně nalepí. S množstvím ovoce to ale stejně nepřehánějte, aby těsto nebylo příliš mokré a částečně nedopečené. Určitě by měla převažovat hmota těsta. Jestli se toho bojíte, klidně naplňte košíčky a ovocem těsto jen posypte. Je pak ale pravděpodobné, že na muffinech nevyskočí ona pověstná čepice.

Peču při 180°C cca 20-25 minut. Troubu si dávám vyhřát 10-15 minut dopředu. Prostě po dobu, než stihnu nachystat těsto. Délka a teplota bohatě stačí. Jestli jsou muffiny nedopečené, stala se někde v Matrixu chyba.




Vyzkoušejte třeba základní recept na čokoládové muffiny, nebo zkuste extra čokoládové.

Čokoládové muffiny

Čokoládové muffiny

V sezóně vsaďte na ovoce.

Jahodové muffiny s mátou

Jahodové muffiny s mátou




Na 12 muffinů, do kterých už nebudete nic přidávat (ale třeba je ozdobíte krémem):

  • 250 g hladké mouky
  • 50 g polohrubé mouky
  • 100 – 120 g cukru
  • 2 lžičky prášku do pečení
  • špetka soli
  • vanilkový cukr nebo lžička vanilkového extraktu
  • 2 středně velká vejce
  • 220 ml mléka (možná budete muset trochu dolít, každá kouka saje trochu jinak)
  • 85 g másla (rozpuštěného a zchladlého)

Postupujte stejně jako v předchozím případě. Pokud budete do těsta dávat jogurt, či jakýkoliv jiný mléčný výrobek, nezapomeňte dát prášku do pečení jen 1 lžičku a přidat 1 lžičku jedlé sody.

Recept se hodí i na dobarvování. Ať už jen kakaem nebo i potravnářským barvivem třeba na oblíbené red velvet cupcakes.

Budete-li zdobit tyto základní muffiny krémem, použijte třeba krém z másla a žervé z receptu na čokoládové muffiny zdobené pistáciemi:

10151164_10203940184772124_8698869915168132986_n

Další varianty základního receptu – třeba s olejem místo másla najdete tu –> KLIK

Slané muffiny ze základního receptu:

Na slaný základ vynechte cukr, zato přidejte na soli a koření (pepř, bazalka, oregáno, tymián..), místo jogurtu se hodí skvěle třeba kefír. Ostatní ingredience přidávejte podle chuti.

Zkuste třeba slané muffiny se šunkou, pórkem a bramborami:

muffinarium-49

Tak se nebojte a utíkejte k troubě! Je to úžasně jednoduchá záležitost s multiefektem!

No a když nebudete mít chuť na muffiny, zkuste koláč nebo kynutou klasiku.

rebarborový koláč

A kdybyste zrovna neměli pečící náladu, podívejte se, čím se cpou jinde na světe. Dobrou chuť!

Základní recept na muffiny
4.39 (87.89%) 109 votes

200 Comments on Základní recept na muffiny

  1. Zrzu
    24/11/2013 at 13:41 (3 roky ago)

    miluju tento blog! miluju muffiny :)

    Odpovědět
  2. Barbora Szulcová
    03/03/2014 at 12:20 (2 roky ago)

    Tento recept se mi opravdu líbí! Ihned ho jdu vyzkoušet. Doufám, že se mi povede! :D :)

    Odpovědět
  3. rennfri
    06/05/2014 at 22:08 (2 roky ago)

    Prosím o radu – čím nahradit mléko a máslo při alergii na mléko a cokoliv z něj pocházející? fungovalo by třeba rýžové mléko + olej? díky :-)

    Odpovědět
    • Jana Moravcová
      08/06/2014 at 20:31 (2 roky ago)

      Dobrý den, vždycky jde v podstatě jen o tekutinu a tuk, ideálně nearomatické, aby nenabouraly základní chutě. Takže mléko nahrazuji sójovým, ovesným (Alnatura, Alpro…) a nebo vodou. Máslo přepouštím (mám také alergii na laktózu) a nebo používám slunečnicový olej (za studena lisovaný z DM drogerie, nemám ráda rafinované oleje). Jinak také používám rozpuštěný veganský tuk Alsan (zdravé výživy) a nebo veganský margarín ve vaničce ze Sparu. Nedoporučuju olivový olej právě kvůli výrazné vůni.

      Odpovědět
      • Elis
        09/06/2015 at 15:12 (1 rokem ago)

        Místo přepouštění másla doma se dá koupit GHÍ, což je to samé.

        Odpovědět
        • Muffinárium
          11/06/2015 at 8:37 (1 rokem ago)

          Elis, jasně! Jen to domácí přepouštění vyjde podstatně levněji. :)

          Odpovědět
      • Aneta
        24/11/2015 at 10:38 (9 měsíci ago)

        Jaký smysl má to zahřívání másla? jakože z nenasycených mastných kyselin vzniknout ultra-nenasycené mastné kyseliny?:)

        Odpovědět
        • Muffinárium
          25/11/2015 at 22:00 (9 měsíci ago)

          Aneto, tady nejsme na výživovém magazínu. Zahřívání másla má celkem logický smysl – je pak tekuté, takže se krásně zapracuje do těsta! ;)

          Odpovědět
      • Jindra
        05/12/2015 at 7:27 (9 měsíci ago)

        Jano, něco málo k olejům. Za studena lisovaný olej je jistě lepší, ale na studenou kuchyni. Ony skvělé látky, které v rafinovaném už nejsou se teplem přeměnují na karcinogeny. Takže na pečení je lepší rafinovaný olej.

        Odpovědět
        • Muffinárium
          08/12/2015 at 20:07 (9 měsíci ago)

          Jindro, díky za názor. :) Na pečení preferuju hlavně máslo. Olej používám velmi zřídka, a když už, tak sáhnu raději po kvalitnějším. Ale to by bylo na delší diskusi, kde všude jsou karcinogeny, co jíst, aby to bylo výživově hodnotné apod. Nejsem specialista na výživu, řídím se instinktem a chutí. Mějte se! :)

          Odpovědět
  4. AVABetty
    08/07/2014 at 10:32 (2 roky ago)

    Trochu jsem nepochopila rozpuštěné a zchladlé máslo. Mám opravdu máslo rozpustit na vodu?! :) Díky za odpověď :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      09/07/2014 at 22:20 (2 roky ago)

      Ano, úplně rozpustit máslo do tekuta a nechat trochu vychladnout. Kdyby se přidalo horké do vajíček, tak se srazí (prostě se uvaří). Řeším to tak, že kastrůlek s rozpuštěným máslem sundám z plotny, postavím ho na dřevěné prkýnko (abych si neseškvařila pracovní desku) a naliju do něj studené mléko. Mléko se ohřeje, máslo zchladí a mohu směs rovnou promíchat s vajíčky a smíchat s moukou, aniž bych čekala 10 minut, než trochu zchladne máslo.

      Odpovědět
  5. Den
    13/07/2014 at 22:11 (2 roky ago)

    Jaké lžíce? Čajové nebo polévkové?

    Odpovědět
    • Muffinárium
      14/07/2014 at 20:33 (2 roky ago)

      Jestli myslíte množství u prášku do pečiva, tak určitě čajové lžičky. Promíchávejte potom velkou polévkovou lžící. Tou se dobře těsto plní do formiček.

      Odpovědět
      • Vecka
        19/05/2015 at 16:05 (1 rokem ago)

        Ahoj, když jsem dělala těsto přesně podle receptu, tak mi muffiny vůbec nevyběhly, na naopak se ještě srazily a to jsem je pekla celkem dost dlouhou dobu. Je možné, že prostě 1-2 lžičky prášku do pečiva nestačí? Nebo je chyba někde na mém přijímači?

        Odpovědět
        • Muffinárium
          22/05/2015 at 14:11 (1 rokem ago)

          Vecko, většinou se muffiny srazí po vyndáné z trouby, když jsou uvnitř ještě nedopečené, řekla bych, že na vině je teplota v troubě.

          Odpovědět
  6. Oli
    01/08/2014 at 22:17 (2 roky ago)

    Dobrý den, zajímalo by mě, proč se doporučuje na muffiny smíchat tekuté ingredience dohromady, suché taktéž, a až pak nakonec dohromady? Proč nepostupovat jako u klasického třeného těstam smíchat vejce s cukrem, pak olejem a mouku až nakonenec? Tak totiž u muffinů dosud postupuji….ale ráda se poučím.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      04/08/2014 at 20:27 (2 roky ago)

      Zdravím. Jedem z důvodů je jiný typ těsta. Muffiny nejsou třené těsto. Mají se míchat co nejméně, aby mělo těsto správnou konzistenci a aby dobře vyběhly. Není nutné se s tím tak crcat a šlehat. Vlastně je to i na škodu. Lepší je těsto jen lehce promíchat. Aby se ale promíchaly důkladně všechny ingredience, nejprve se prošlehají všechny tekuté (stačí vidličkou) a v jiné míse se důkladně promísí suché ingredience (aby se rovnoměrně promísil prášek do pečiva) a potom se jen lehce promíchají lžící obě směsi dohromady.

      Je to celé hlavně rychlé a jednoduché. Žádné šlehání, žádné postupné přidávání. Když se těsto na muffiny našlehá, nevyběhne. Mám to ozkoušené na cupcakes. Když je chci placaté, bez čepice, dávám těsto postupně šlehat.

      Odpovědět
      • Vilma
        08/11/2015 at 23:05 (10 měsíci ago)

        Dělala jsem těsto a moc mi nevyběhlo, uvnitř byly dost nedopečené. Právě si myslím, že jsem udělala chybu, že jsem nenašlehala tekutiny správně, spíše jsem je jen smíchala. Jak je to s mícháním/šleháním?

        Odpovědět
        • Muffinárium
          10/11/2015 at 22:27 (10 měsíci ago)

          Jen míchat, těto určitě nešlehat. Vilmo, řekla bych, že chyba byla v teplotě a délce pečení.

          Odpovědět
  7. Monika
    21/08/2014 at 22:49 (2 roky ago)

    Zdravím, těsto jsem vyzkoušela a musím uznat, že je vážně skvělé :-)

    Odpovědět
  8. Linda
    30/08/2014 at 17:33 (2 roky ago)

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda-li je možné nahradit máslo olejem, zrovna jsem muffiny chtěla ozkoušet,
    ale zjistila jsem, že nemám máslo :D.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      09/09/2014 at 16:54 (2 roky ago)

      Samozřejmě, jde o tuk, aby bylo těsto vláčné. Nedoporučuju olej olivový, je na muffiny příliš aromatický.

      Odpovědět
  9. Vendy
    04/09/2014 at 21:56 (2 roky ago)

    Syn slavi 9.9.2014 svuji prvni rok a zrovna mame krouzek Batalotka, kde je 12 prcku jako on. Nechceme prijit s prazdnou, tak me napadly upect Muffiny. Co totiz donest pro mimina, ktera uz nejsou uplne mimina jen o mleku, ale jeste toho hodne nemohou. A nebo maminky jeste nechteji dat. Jako napr cokolada,orechy, nektere druhy ovoce atd. Pouziju tedy zakladni recept a ten by mely bastit vsichni mali prckove :o) Doufam ze se povedou a prckove se budou oblizovat.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      09/09/2014 at 16:49 (2 roky ago)

      Dobrý nápad! Možná bych se snažila vynechat bílý cukr a nahradit ho třeba medem nebo agáve sirupem. To mě přivádí na myšlenku, že se tím snad začnu zaobírat a vymyslím muffiny na „prcek párty“ :-)

      Odpovědět
      • hanka
        23/02/2015 at 17:52 (2 roky ago)

        Mam rocniho synka, zkousela jsem recept podobny a testo mi prislo moc tekute a celkove se mi zdaze se,oc nepovedly.. Kolik tam dat medu/agave sirupu, kdyz je v receptu 100g cukru? Dala jsem 90g medu asi to bylo moc ridke.. :-(
        Dekuji za odpoved ;-)

        Odpovědět
        • Muffinárium
          24/02/2015 at 21:34 (2 roky ago)

          Hanko, tekutá sladidla nemám úplně dobře otestovaná. Zkuste příště dát půl polohrubou mouku a půl celozrnnou (třeba špaldu). Kdyby to bylo moc tekuté, tak se nebojte trochu mouky přisypat, dokud nebude konzistence ok. Muffiny tohle dosypávání/dolévání v pohodě snesou. Na tohle množství bych dala taky tak 80-90g tekutého (medu/agáve). Jen musíte nějak doladit tu konzistenci. Ubíráte hodně sypkého a naopak přidáváte tekuté, takže bych místo mléka dala třeba hustý jogurt a přidala trochu mouky, která více saje (ta celozrnná nebo polohrubá).
          Vyzkoušejte to a dejte mi vědět.

          Odpovědět
  10. Jill
    18/09/2014 at 19:16 (2 roky ago)

    Ahoj když bych chtěla 3 mám si to normálně vydělit nebo je to nějak jinak? O.o

    Odpovědět
    • Muffinárium
      18/09/2014 at 21:10 (2 roky ago)

      Přesně tak, stačí si to množství podělit. Ale udělat tři je málo, na tři se ani nevyplatí zahřívat troubu. :)

      Odpovědět
  11. Blanche
    26/09/2014 at 15:32 (2 roky ago)

    Dobrý den,

    Vaše těsto a recepty jsou jedním slovem báječné! :-) Myslíte, že by mohlo v těstu fungovat i kokosové mléko? Raději se zeptám, než to zkusím..:-)
    Děkuji

    Odpovědět
    • Muffinárium
      05/10/2014 at 17:43 (2 roky ago)

      Blanche, určitě to fungovat bude! Mně ho ale je škoda dávat jen tak do muffinů, samozřejmě mimo kokosových. Kokosové mléko mi nezafungovalo v jediném případě – a to na lívance. :)

      Odpovědět
  12. Dana Blažková
    28/09/2014 at 13:13 (2 roky ago)

    Moc díky za recepty !!
    Vyzkoušela jsem s malinami, čokoláda s malinami, teď mám v troubě základní recept, jen jsem přidala zbytek citronové kůry, zbytek mletých ořechů a navrch borůvky :-)))
    Jsem moc ráda, že jsem konečně našla správné recepty, ono totiž na netu je to občas dobrodrůžo, co z toho nakonec vyleze :-)))

    Odpovědět
  13. Renata
    12/10/2014 at 17:50 (2 roky ago)

    Uzasny recept, len som dala pol spaldovej hladkej a trochu celozrnnej spaldovej. Pridala som aj trochu oleja. Pol mlieko/ pol jogurt. Vysli uzasne dakujem konecne mam dobry recept.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      17/11/2014 at 17:46 (2 roky ago)

      Určitě stačí přidat jen kakao. Nemusíte hned rozpouštět čokoládu (ale je to taky varianta). Určitě vám doporučuju přidat i nasekanou čokoládu a ještě taky velkého panáka kávy (na úkor částu mléka). Ta vám posílá čokoládovou chuť. Já vím, zní to divně, ale je to tak. :)

      Odpovědět
  14. Kuba
    01/11/2014 at 21:44 (2 roky ago)

    Jeden z mála receptů, který zvládne i nezkušený chlap. Chutnaly celé rodině, ale příště to zkusím péct déle na nižší teplotu, protože na povrchu už začaly hnědnout a v objemu byly mnohem míň upečené, ale to je detail :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      17/11/2014 at 17:39 (2 roky ago)

      No to je super, mám radost! Jste můj první přiznaný komentář do diskuse od chlapa. Jestli máte klasickou elektrickou troubu, tak je klidně zkuste přikrýt alobalem a péct o chvilku déle n stejnou teplotu. Nezčernají vám a dopečou se. Ale i druhá varianta je možná. Přeju vám hodně zdaru v dalším pečení.

      Odpovědět
  15. Eva
    02/11/2014 at 13:21 (2 roky ago)

    Zdravím, musím se podělit o radost, dneska jsem podle základního receptu vyzkousela poprvé muffiny.Je to super, povedly se a chutnají skvěle:-) Do těsta jsem dala 200g čokoládový jogurt a nakonec nadrobila jeden švstkový perník.Vše jsem dělala jen vařečkou , tak jak je psáno nahrubo.Už se těším, až budu zkoušet jiné dobré varianty. Určitě chci poděkovat za super recept a pokud můžu, opět se podělím o zážitky.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      17/11/2014 at 17:37 (2 roky ago)

      To jsem ráda, že se povedlo. Přeju hodně zdaru v kuchyni i mimo ni! A až se něco povede, určitě se zase ozvěte. :)

      Odpovědět
  16. Niki D.
    02/11/2014 at 14:41 (2 roky ago)

    Dobrý den… mám menší dotaz. Čím bych mohla nahradit živočišné produkty, aby mohl jíst muffiny i vegan. Máte nějaký veganský recept, prosím ? :D

    Odpovědět
    • Muffinárium
      17/11/2014 at 17:36 (2 roky ago)

      Máslo nahradˇte olejem, mléko jakýmkoli rostlinným mlékem. Vajíčka většinou ničím nenahrazuji. Jen přidám třeba o trochu víc mouky a tekutin, aby množství vyšlo zhruba stejně – 2 vejce váží asi 80 g. Většinou vegansky variuji všechny recepty. Někdy přidám třeba sójový jogurt. Nebojte se toho. Určitě to vyjde skvěle.

      Odpovědět
  17. Míša
    08/11/2014 at 16:37 (2 roky ago)

    Ahoj, ráda bych recept zkusila. Chci se jen zeptat, bude vadit, když je místo hladké mouky jen polohrubá?
    Díky :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      17/11/2014 at 17:31 (2 roky ago)

      Vadit to nebude, budou mít malinko hrubší strukturu, ne takovou tu „mechovou“ jako z hladké mouky. A taky budou mít trochu křupavější kůrčičku. Třeba u ovocných je polohrubá mouka o trochu lepší, protože ovoce tolik nerozmáchá těsto. Takže hurá do toho!

      Odpovědět
  18. Marťa
    12/11/2014 at 19:09 (2 roky ago)

    Borůvkové už se chladí a teď mám v troubě banánovo-banánové :o)) Stránky jsem rozeslala muffinofilům, které znám a už plánuji další várku. Zkusím tvarohové. Máte nějaký tip na tvarohové muffinky? Vyloženě tvarohové jsem zde nenašla. Marťa

    Odpovědět
    • Muffinárium
      17/11/2014 at 17:28 (2 roky ago)

      Díky, to jsem ráda, že se rozšiřuje základna muffinofilů. :) Tip na vyloženě tvarohové nemám. Ráda dělám z tvarohu krém na mrkvové muffiny. A když už něco z tvarohu, tak bábovku. Na muffiny hodně používám jogurt nebo zakysanou smetanu, ale tvaroh moc ne. Nicméně mohla bych to vyzkoušet. :)

      Odpovědět
  19. jully
    16/11/2014 at 10:15 (2 roky ago)

    ahoj, cukr obyč alebo praškovy ?
    Dakujem :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      17/11/2014 at 17:27 (2 roky ago)

      Obyč, krystal nebo krupice (sama nevím, jaký je v nich rozdíl, na pečení se to moc nepozná). Ale v nouzi nevadí ani práškový.

      Odpovědět
  20. Edit
    20/11/2014 at 21:51 (2 roky ago)

    Dobrý den,
    mám dotaz. Vyzkoušela jsem dnes recept a těsto bylo moc dobré, muffinky na chuť také, ale jsou zvenku takové tvrdé, jako tvrdší kůrčička až pak uvitř měkké. Nevíte, kde je problém?
    Děkuji.

    Odpovědět
  21. Evina
    29/11/2014 at 10:55 (2 roky ago)

    Zdravím, zkoušela jsem základní recept, který jsem zde našla, akorát jsem vyměnila malinko mouky za trochu kakaa a mletého zázvoru. Chuť po upečení výborná, ale z dvanácti mi vyběhly jenom dva, zbytek se „rozlil“ v troubě na plech. Jaké používáte košíčky na pečení? Já měla papírové a evidentně jsou slabé na to, aby těsto podržely a daly jim správný tvar do výšky a ne do šířky, jako mě… – a to jsem některé dávky dokonce nechala ve třech košíčkách, aby lépe držely!

    Odpovědět
    • Muffinárium
      20/12/2014 at 22:19 (2 roky ago)

      Zdravím také, papírové košíčky tu tíhu těsta bohužel nevydrží. Kupte si nepřilnavou formu nebo silikonové formičky, kterou potom vyložíte košíčky. Obyčejná nestojí mnoho a určitě se to vyplatí. Nebo zapátrejte po hodně pevných papírových košíčích (jsou dražší). Inspiraci nabízím zde: http://www.muffinarium.cz/forma-na-muffiny/

      Odpovědět
  22. Bara
    30/11/2014 at 14:26 (2 roky ago)

    Dobry den. Jsem stastna, ze jsem objevila tuto stranku. Muffiny miluju, ale nikdy se mi moc nedarilo je upect. Nyni jsem zkusila kavove s cokoladou a jsou skvele. Jen kdyz jsem je vyndala z trouby, tak mi „spadla cepice“. Jsou takove zarovnane a ne pekne do kulata. A to jsem testo ani nijak moc neslehala, podle me teda… Cim by to mohlo jeste byt prosim? Diky

    Odpovědět
    • Bara
      30/11/2014 at 17:21 (2 roky ago)

      Jeste jedna otazka…..po upeceni, jak muffiny chladly, dost ztvrdly. Uvnitr ne, to jsou mekoucky, ale z venku jsou teda „dost krupavy“…

      Odpovědět
      • Muffinárium
        20/12/2014 at 22:14 (2 roky ago)

        To se mi nestává, nevím, čím to může být. Nepoužila jste polohrubou mouku? Z ní mají muffinky povrch trochu křupavější. Možná bych příště zkusila regulovat troubu na nižší teplotu a přidat trochu tuku (máslo/olej) navíc. Ale jen třeba v množství lžíce. To taky pomůže zvláčnění.

        Odpovědět
    • Muffinárium
      20/12/2014 at 22:17 (2 roky ago)

      Dobrý den, a jste si jistá, že jste je nešlehala? :) Rovné většinou bývají cupcakes a ty se šlehají. Na muffiny šlehač nepotřebujete, všechno promícháte vidličkou (tekuté) a potom lžící (vše dohromady). A jen tak, aby se vše promíchalo. Víc není potřeba, v tom je to kouzlo…
      Ještě mě napadá, že by to mohlo být špatným práškem do pečiva..

      Odpovědět
  23. Petra
    08/12/2014 at 18:05 (2 roky ago)

    Dobrý večer, mohu prosím zaměnit sýr Philadelphia za klasické žervé?
    Děkuji za odpověď. P.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      20/12/2014 at 22:10 (2 roky ago)

      Dobrý večer, určitě můžete! Mscarpone, žervé, Philadephia, tvaroh, možná i lučina jsou v podstatě zaměnitelné. Jen s tvarohem mám občas problém, že se mi zdrcne, nevím, čím to je, nepřišla jsem na to. Ale s žervé je to vždycky paráda. :)

      Odpovědět
  24. Lucka
    11/12/2014 at 12:19 (2 roky ago)

    Tak jsme to ted s dcerkou vyzkousely a musim rict, ze je to fakt uzasne jednoduche a testo je vynikajici !! uz se cpem :-)) diky za prima web.

    Odpovědět
  25. fitloulatte
    12/12/2014 at 11:11 (2 roky ago)

    Jé!:) Strašně dlouho jsem hledala nějaký univerzální základní recept na muffinky, který by mi vyhovoval a co nenajdu!:) Recept jsem si upravila do zdravé podoby, (místo másla kokosový olej, více celozrnné mouky, třtinový cukr) a na protipól toho všeho, jsem jako náplň dala Nuttelu!:D Stránky jsou moc hezké, tak doufám že budou těšit dalšími bezvadnými recepty:)

    Odpovědět
  26. Radka
    16/12/2014 at 22:34 (2 roky ago)

    Dobrý den, právě mám v troubě mé vůbec první muffiny pro děti do školky, budou zdobené jako vánoční sobi, moc se těším, snad se povedou, díky moc za recept!

    Odpovědět
  27. Dáša
    22/12/2014 at 13:30 (2 roky ago)

    Právě jsem dopekla a než to vystydlo, byli v čudu… Úžasný, výborný! Děkuju za báječný recept!

    Odpovědět
  28. Majda
    05/01/2015 at 19:52 (2 roky ago)

    Ahoj super blog a myslíš že bych do těch muffinů mohla dát i marmeládu?(ano do nich:) )

    Odpovědět
    • Muffinárium
      15/01/2015 at 10:18 (2 roky ago)

      Určitě jo! Trošku hutnější marmoška bude asi lepší, protože udrží tvar a nerozteče se (nerozplizne do ztracena) pod vahou těsta.
      Hmmm, osobně bych použila nějakou pikantnější a přidala ještě trochu nasekané čokolády na vrch. :)

      Odpovědět
  29. David
    18/01/2015 at 10:03 (2 roky ago)

    Dobré dopoledne, právě jsme posnídali s dcerkou Vaše muffiny a jsme trošku zklamaný. Musím Vám se napsat recepis od mojí mámy, co léta používám již a chtěl jsem zkusiti néjaký jiný bez oleje. Jenže asi ten olej dělá máminy muffiny těmy nejlepšímy. Alespoň pro nás.

    Máminy muffiny.

    1 sklenice malá cukru krystalu
    2 sklenice malé polohrubé mouky
    1/2 sklenice malé mléka
    1/2 sklenice malé oleje
    2 celá vejce, 1 vanilkový cukr, 1/2 prášku do pečiva

    Vše promichat s pokojovou teplotou v míse dohromady. Plnit košíčky do 3/4. Pečeme 25 minut na horkovzduch 180st. Muffiny jsou křupkave a unikátni chuti. Marmeládku přidávám lziMáminy muffiny.

    1 sklenice malá cukru krystalu
    2 sklenice malé polohrubé mouky
    1/2 sklenice malé mléka
    1/2 sklenice malé oleje
    2 celá vejce, 1 vanilkový cukr, 1/2 prášku do pečiva

    Vše promichat s pokojovou teplotou v mise dohromady. Plnit kosicky do 3/4. Peceme 25 minut horkovzduch 180st. Muffiny jsou krupkave a unikatni chuti. Marmeládku pridavam lžičkou podle chuti až když snídám :)

    Odpovědět
  30. Káťa
    06/02/2015 at 10:54 (2 roky ago)

    Ráda peču, hlavně když jsem sama doma. A tahle stránka je vážně super. Jsem ráda že někdo něco takového vymyslel.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      10/02/2015 at 18:16 (2 roky ago)

      Děkuju moc, jsem ráda, že se líbí. :)

      Odpovědět
  31. Radka
    08/02/2015 at 16:52 (2 roky ago)

    Velmi jednoduchý recept z normálních, levných a běžně dostupných surovin. Moc za něj děkuji, muffiny jsem pekla poprvé a povedly se. Nejprve jsem zkusila bez vanilkového cukru s kakaem, ve druhé várce s vanilkovým cukrem a čokoládovými kousky. Muffiny plněné nutellou bych klidně zkusila příště.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      10/02/2015 at 18:15 (2 roky ago)

      Zkuste! A dejte mi vědět, jestli se taky povedly. :) hezký den

      Odpovědět
  32. Eva Boledovicova
    10/02/2015 at 10:59 (2 roky ago)

    Tak velmi dakujem za tento perfektny recept!
    Pripojila by som aj fotku muffinkov perfektne sa vydarili!!! este raz vdaka ;)

    Odpovědět
  33. Radmila Hrdličková
    10/02/2015 at 21:49 (2 roky ago)

    Taky jsem je zkoušela . Náplň – čokoláda, mák, tvaroh, nebo ( a to byly asi nejlepší Toffife ). Troška těsta, na to náplň – cokoliv – zase těsto. Supr recept. Díky. A hlavně rychle upečeno a ještě rychleji snědeno.

    Odpovědět
  34. pinkie
    11/02/2015 at 12:38 (2 roky ago)

    mockrát děkuji připravovala jsem se na maškarní ,kam jdu za pinkie pie která je trochu šílená do muffinů a neustále má s sebou alespon 20 kusů , takže jsem díky vám vyhrála za nejlepší masku a ještě jsem měla svačinu :D

    Odpovědět
  35. Dáša
    15/02/2015 at 9:40 (2 roky ago)

    Můžu se zeptat jak velké košíčky jsou na muffinky použité?

    Odpovědět
    • Muffinárium
      16/02/2015 at 14:47 (2 roky ago)

      Úplně standardní velikost, jaká je běžně k dostání. Neznám přesně průměr formiček.

      Odpovědět
  36. Ondrík
    15/02/2015 at 16:16 (2 roky ago)

    Parádne muffinky, 100% cestíčko !!!

    Odpovědět
  37. nelík
    21/02/2015 at 11:55 (2 roky ago)

    ahoj, chtěla jsem se zeptat jestli moučkový nebo cukr krystal?
    Děkuji

    Odpovědět
    • Muffinárium
      23/02/2015 at 9:53 (2 roky ago)

      Krystal. Ale jestli máš doma jenom moučku, nic se nestane a klidně ji použij.

      Odpovědět
  38. Silvia
    21/02/2015 at 17:31 (2 roky ago)

    Zdravim :-) Skvela stranka, super recepty. Prave som vyskusala bananove a cokoladovo kokosove. Tak sa tu z nich teraz vytesujeme.

    Odpovědět
  39. Barbora
    01/03/2015 at 22:53 (1 rokem ago)

    Vaší stránkou jsem nadšená, ale mým výkonem v kuchyni moc ne. Na první pokus základní těsto (200+50 mouka,6 lžic oleje)+ kousky čokolády, elektr. trouba na 180 a 30 minut, vypadaly krásně ale byly maličko nedopečené, dneska 2. pokus zákl. těsto+čokoláda+brusinky na 170 a 40 minut a výsledek ještě horší, tmavé muffiny a uvnitř dost nedopečené, co dělám špatně? Děkuji

    Odpovědět
    • Muffinárium
      02/03/2015 at 14:22 (1 rokem ago)

      To je tou troubou. :-( Zkuste si tu troubu pořádně předehřát (aspoň 20 minut) na 180°, dejte pozor, abyste neměla ingredience příliš studené, třeba mléko přidávejte vlažné. A pečte třeba 35 minut na 180°(jestli máte pocit, že jsou nedopečené) a na posledních 10 minut je přikryjte alobalem, aby se vám nespálily a vypněte spodní spirálu. Z vlastní zkušenosti vím, že nejkrásnější muffiny jsem měla vždycky z remosky. Třeba horkovzdušná trouba mojí mámy v kombinaci se silikonovými košíčky udělá vždycky muffiny nakřivo (špatné vedení tepla troubou). Chce to cvik a vyzkoušet. Zkoušejte to „nanečisto“ bez dalších ingrediencí, dokud neodhadnete, jak vám trouba muffiny peče, aby vás to moc nestálo. :) Držím palec.

      Odpovědět
  40. veronika
    06/03/2015 at 13:22 (1 rokem ago)

    Mňam, syrové těsto jsem ochutnala, jak se mi povedlo. A je mi líto to vůbec dávat do trouby :D

    Odpovědět
  41. Martina
    06/03/2015 at 14:19 (1 rokem ago)

    Dnes jsem pekla Váš recept, vše podle návodu, do těsta jogurt místo mléka a mražené borůvky. Pekly se krásně, v silikonových formičkách, v troubě vyběhly, ale po vyndání z trouby spadly, těsto je mokré a zdrclé, prostě sražené. Čím to může být?

    Odpovědět
    • Muffinárium
      06/03/2015 at 21:05 (1 rokem ago)

      Hmmmm, to byste mi to musela Martino popsat trochu lépe, takhle vypadá všechno v pohodě. Když dávám jogurt, tak přidám trochu jedlé sody. Ale tím to určitě nebude, tam se muselo stát něco v procesu (špatně zahřátá trouba, přešlehané těsto…). Mě nepadly muffiny snad nikdy, ale lehce nedopečené mívám občas slané muffiny, tam odhaduju dobu pečení blbě. :)

      Odpovědět
      • Martina
        07/03/2015 at 21:51 (1 rokem ago)

        Opravdu nevím, vše bylo podle návodu-trouba zahřátá, předtím se tam hodinu peklo maso při stejné teplotě, v těstě pouze vyšlehané vejce vidličkou, jinak smíchané. Pekla jsem je trochu déle, asi 35 minut, pro jistotu jsem u jednoho zkoušela špejlí, jestli je dopečený. Po vyndání z trouby měly krásné „čepičky“ přes formičku, po chvíli koukám, že spadly a propadly se zpět do formiček.. No uvidíme, zkusím to někdy ještě jednou… Díky.

        Odpovědět
        • vena
          30/03/2015 at 21:49 (1 rokem ago)

          Nekdy to dela moc mokre testo – mrazpene boruvky jsou taky voda. Vena

          Odpovědět
          • Muffinárium
            31/03/2015 at 10:30 (1 rokem ago)

            Doporučuju upravit poměr hladké a polohrubé mouky (víc polohrubé a úkor hladké, klidně půl napůl).

  42. Padma
    07/03/2015 at 9:32 (1 rokem ago)

    Tak jsem se včera pustila do svého prvního samostatného pečení v životě a dopadlo na výbornou. Doplnila jsem základní recept kousky čokolády a opravdu paráda. Moc děkuji!

    Mým předsevzetím pro rok 2015 bylo najít si nějaký nový koníček, tímto ho považuji za splněné. Příště zkusím kakaové těsto s bílou čokoládou, abych ověřila, jestli ten včerejší úspěch nebyl jen štěstí začátečníka a pak už vyzkouším experimenty s ovocem a jinými přísadami. Ještě jednou děkuji a přeji krásnou slunečnou sobotu. :-)

    Ještě

    Odpovědět
    • Muffinárium
      13/03/2015 at 14:45 (1 rokem ago)

      Díky taky a přeju hodně povedených muffinů!

      Odpovědět
  43. Hanka J.
    10/03/2015 at 15:12 (1 rokem ago)

    Mám stejný problém s jogurtem, vždy mi muffiny spadnou a jsou mokré. Zkoušela jsem už místo másla olej, přidat více mouky a méně jogurtu. Nic nepomáhá. Jogurtové muffiny se mi vůbec nedaří upéct. Nemáte nějaký tip na dobrý recept na jogurtové muffiny?

    Odpovědět
    • Muffinárium
      13/03/2015 at 14:42 (1 rokem ago)

      Zkuste ubrat polovinu prášku a přidat sodu na pečení. Tj. na 12 muffinů dejte 1 lžičku prášku a 1 lžičku sody.

      Odpovědět
  44. Bláža
    11/03/2015 at 11:43 (1 rokem ago)

    Koupila jsem nepřilnavou formu na muffiny, mám ji ještě vyložit papírovými košíčky nebo můžu rovnou dát těsto do formy? Co je lepší?

    Odpovědět
    • Muffinárium
      13/03/2015 at 14:42 (1 rokem ago)

      Co vám víc vyhovuje! Formu doporučuju určitě vymazat a vysypat (jako na bábovku). Dělám to tak s muffiny s čokoládou a ovocem, nic se potom nepřichytí na papír. :)
      Ale jestli máte nějaké supr papírové košíčky na parádu, tak je určitě použijte. Zkuste si obě varianty.

      Odpovědět
  45. Marketa
    01/04/2015 at 19:45 (1 rokem ago)

    Děkuji za super recept! Vyzkoušela jsem, místo cukru jsem dala trochu medu – muffiny dělám i pro své dva 17.měsíční chlapečky, takže jsem chtěla trošku zdravější verzi :-) a nastrouhala jsem i jablíčko a jsou výborné :-) Pro někoho by byly určitě málo sladké, ale nám to tak vyhovuje
    Určitě bych uvítala i něco ještě vhodnějšího pro mrňata..
    Ale jinak super!

    Odpovědět
    • Muffinárium
      02/04/2015 at 13:06 (1 rokem ago)

      Díky za koment, Markéto. A těšte se, pro mrňata se toho chystá víc než dost. :) Cca do měsíce bych to mohla stihnout. Jinak připravuju i dobroty pro prcky na blog 4bambini, tak mrkněte občas i tam: http://www.4bambini.cz/blog/.

      Odpovědět
      • Marketa
        02/04/2015 at 15:27 (1 rokem ago)

        Tak to jsem moc ráda, určitě blog budu sledovat :-)
        Děkuji a hezký den

        Odpovědět
  46. Lenka
    03/04/2015 at 17:56 (1 rokem ago)

    Prosím o radu! Na jaký program pečete? Pekla jsem v horkovzdušné troubě na cirkulaci vzduchu s tou vrtulkou a přijde mi, že jsou muffiny na povrchu tvrdší :-( Nemám zkusit třeba spodní pečení? Nebo nevím …

    Odpovědět
    • Lenka
      04/04/2015 at 21:14 (1 rokem ago)

      Tak dnes jsem vyzkoušela to spodní pečení a je to úplně stejné. Tak nevím kde je chyba, každopádně uvnitř byly skvělé, úspěch byl a všechno zmizelo :-)

      Odpovědět
    • Muffinárium
      06/04/2015 at 12:06 (1 rokem ago)

      Lenko, já mám taky horkovzdušnou troubu a peču na obě spirály bez vrtulky. Ten horkovzduch přeci jen trochu víc vysušuje.

      Odpovědět
  47. Kacinecka
    05/04/2015 at 11:19 (1 rokem ago)

    Krucipísek… První pokus a asi moc řídké těsto… Nějak mi přetíkají :D

    Odpovědět
  48. Anna
    05/04/2015 at 16:04 (1 rokem ago)

    Ahooj, chci se zeptat, jaký je rozdíl mezi muffiny a cupcaky? Příjde mi to relativně stejné :D Jinak tvé recepty jsou skvělé. Muffiny ze základního těsta jsou naprosto boží. :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      06/04/2015 at 12:04 (1 rokem ago)

      Aničko, je to v podstaě skoro to samé, jediný rozdíl je krém na cupcakes ano, na muffiny ne). To názvosloví je z angličtiny a cupcake znamená v podstatě „dort v hrnečku“. Muffin je u nich zase obrovký kus „buchty“, často s ovocem (borůvky).
      A třeba američani mají cupcakes brutálně přeslazené (ta spojitost s dortem) a pečou je trošku jinak. Korpus potom vypadá skoro jako dortový piškot. Ale třeba mě konkrétně to nevyhovuje, připadá mi to moc pěnové, mám raději hutnější těsto. Proto na základ používám většinou to samé jako na muffiny, jen v nějaké základnější variantě (bez ovoce atp.).
      Jeslti chcete ech cupcakes mrkněte třeba na Youtube na Cupcake Jemma, dělá je po americku, ale varuju, i polovina jejího množství cukru bohatě stačí. :)

      Odpovědět
  49. Kacinecka
    05/04/2015 at 16:30 (1 rokem ago)

    Huráááá, nakonec to není tak špatný :) Přetečený kousky těsta šly dobře odloupnout a nakonec mají docela hezkej tvar… I po vyndání z košíčků :) Nakonec jsem udělala kombinaci pomeranče a kokosu a nahoru kousky čokolády :)

    Ještě mě tak napadlo… Přemýšlela jste nad nějakými nezvyklými kombinacemi? Čokoláda s chilli nebo s pepřem, nebo třeba nějaká rumová varianta pro dospělé… Nezkoušela jste něco? :)

    Už mám blog v oblíbených, asi ze mě bude nadšenej muffolog :) Ať se Vám daří! :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      06/04/2015 at 12:00 (1 rokem ago)

      Kacinecko, mám v plánu čokoládové s chilli pro mé mexické kamarády. :) Sami mi řekli, že správný mexický muffin by byl s kilem čokolády a chilli. Jen nemám vychytaný ten správný poměr.
      Jinak já nejsem moc experimentátor s chutěmi, raději sahám o klasice. Ale docela jste mě nakopla, tak třeba něco nezvykléko vymyslím. :)

      Odpovědět
      • Evis
        08/09/2015 at 9:27 (12 měsíci ago)

        Čokoládové s chilli jsou naprosto luxusní kombinace, doporučuji :) Přítel se po nich mohl umlátit :) stejně jako po extra čokoládových, řepovočokoládových a spoustě dalších… Co se týče množství chilli, je to zrádné, prostě odhadem… já dala asi tak půl lžičky a bylo to akorát. Dnes je jdu dělat znovu, ale mám už jiné chilli, takže-odhadem :)
        Jinak, moc děkuji za motivaci a nápady!
        Muffinům zdar :)

        Odpovědět
  50. Zuzka
    05/04/2015 at 17:02 (1 rokem ago)

    Muffiny chutnají skvělr, ale vůbec se mi nepovedly vzhledově. Sice mi naskočily, ale ta „čepice“ je obrovská a jaksi nakřivo. Vůbec nevím čím to je? Stalo se mi to opakovaně… :-(

    Odpovědět
    • Muffinárium
      06/04/2015 at 11:58 (1 rokem ago)

      Zuzko, to bude troubou. Pečete na horkovzduch? Tohle mi pravidelně dělá horkovzduch v mámině troubě. Peče nerovnoměrně a ten vzduch je prostě vyžene nakřivo. Jinak doma mám taky hrokovzdušnou troubu, ale stejně peču 90 % času jen na obě „plotýnky“ bez toho horkovdušného větráku.

      Odpovědět
  51. Marketa
    06/04/2015 at 7:16 (1 rokem ago)

    jEEJDA, teď jsem dala do trouby muffiny, myslela jsem si, že už recept znám..až když jsem měla košíčky naplněné jsem zjistila, že jsem do těsta nedala vajíčka :-o :-( Tak jsem zvědavá, co z toho vzejde :-)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      06/04/2015 at 11:52 (1 rokem ago)

      Určitě to vzešlo dobře, jen to možná trošku víc drobilo, že? :)

      Odpovědět
      • Marketa
        08/04/2015 at 13:32 (1 rokem ago)

        Přesně tak, trošku se to přichytlo ke košíčkům..příště budu zase sledovat recept :-)

        Odpovědět
  52. Lucie
    08/04/2015 at 22:59 (1 rokem ago)

    Dobrý den, bez formy to asi nepůjde, že? Mám jen papírové košíčky ; (

    Odpovědět
    • Muffinárium
      09/04/2015 at 13:21 (1 rokem ago)

      Půjde, jen budou možná trochu placaté…

      Odpovědět
  53. PetraMD
    14/04/2015 at 15:12 (1 rokem ago)

    Našla jsem tuto stránku včera, dcera mě donutila koupit formu na muffiny. Tak jsme zkusily základní těsto, jen jsem hladkou mouku řízla žitnou (trošku tu bílou klasickou omezujeme), místo mléka dala jen jogurt a místo másla olej (máslo nebylo).
    Do těsta jsme zamíchaly nadrcenou čokoládu (takové ty čoko postavičky z vánoc, velikonoc, apod.), nahoru naházely hrozinky… a výsledek – bomba! Jsou fakt krásně zlatý a takový repre :D Z formy šly ven krásně, z toho jsem měla bez košíčků strach a vysypávání bylo fakt na hlavu :) ale ven šly. No a chuťově jsou skvělý.
    Takže já moc děkuju za tuhle stránku, typy a rady!

    Odpovědět
    • Muffinárium
      14/04/2015 at 15:28 (1 rokem ago)

      A já děkuju za krásný komentář, jsem ráda, že se vám povedly a máte z nich takovou radost! Mám taky radost :)

      Odpovědět
  54. Pepan
    19/04/2015 at 19:25 (1 rokem ago)

    Ahoj,
    tak jsem také neodolal, po prohlédnutí několika receptů zakotvil na těchto stránkách a koupil teflonovou formu, udělal jsem nejprve pokus bez přídavku dalších ingrediencí, abych věděl jaká je základní chuť – jsou perfektní, na poprvé fakt luxus. Jen máslo jsem musel nahradit sádlem, protože nebylo. Měl jsem strach, že načichnou vepřem, protože sádlo je domácí, ale na Muffících to znát vůbec není. Díky za tyto stránky a přeji pěkný den.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      19/04/2015 at 21:30 (1 rokem ago)

      No jasně, babička používala sádlo do buchet standardně (ono máslo bývalo luxus) a nikdy nebyly cítit vepřem. Já ho dávám třeba do vánočky. Tam funguje taky skvěle! :) Mějte se krásně!

      Odpovědět
  55. Kačka
    26/04/2015 at 11:24 (1 rokem ago)

    asi blbý dotaz.. ale na obyč. těsto, kam budu přidávat ještě nějaké ingredience se používá jaký cukr? práškový nebo krupicový?
    Díky :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      27/04/2015 at 10:02 (1 rokem ago)

      Já používám krupicový, ale v nouzi i práškový a je to jedno. :)

      Odpovědět
  56. kiki
    05/05/2015 at 8:41 (1 rokem ago)

    Ahojte holky :) potřebuju pomoct :/ můžou být cupcake bez mléka? :) moc diky za odpovĕď :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      05/05/2015 at 10:31 (1 rokem ago)

      Jasně, stačí i voda!

      Odpovědět
      • kiki
        05/05/2015 at 12:58 (1 rokem ago)

        Dobře takže jogurt a mleko byt nemusi :) moc ste mi pomohla diky :)

        Odpovědět
  57. Call
    15/05/2015 at 12:12 (1 rokem ago)

    Mohu se zeptat? pekla jsem muffinky asi 3x a pokaždé mám nesourodé čepičky. Vyběhnou mi jen na jednu stranu a to si myslím, že mám prášek do pečiva rovnoměrně zamíchaný. :( Chuťově jsou úžasné, ale vzhledově nic moc. V čem dělám chybu? děkuji za radu.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      15/05/2015 at 13:54 (1 rokem ago)

      Podle mě je to nerovnoměrností teplot. Peču v horkovzdušné troubě, ale nezapínám větrák. V jiných troubách se mi taky čas od času stane, že jsou nakloněné. Není to práškem, ale teplotou. Občas taky povylezou na jednu stranu v silikonových formičkách (třeba 3 ze 12). Ale čím to je, to opravdu netuším. Doporučuju pořádně předehřát troubu a použít nepřilnavou formu.

      Odpovědět
      • Call
        16/05/2015 at 10:17 (1 rokem ago)

        A mohu se zeptat, mám čistě horkovzdušnou troubu a větrák neumím vypnout, mám taky péct na těch 180 stupňů? celkem s tím válčím :/

        Odpovědět
        • Muffinárium
          18/05/2015 at 10:28 (1 rokem ago)

          Kachlo, zkuste to a hlídejte si je. Musíte si to sama otestovat, na jakou teplotu a jak dlouho se vám ve vašich podmínkách nejlépe peče a kdy se mufffiny povedou nejlépe. Já peču na horkovzduch bez větráku (mám na troubě kolečko s „programy“) a na obě plotýnky, spodní i horní, na 180 °C (dám vyhřát na 200, a když ji otevřu a vložím muffiny, stáhnu na 180 °C, ona se tím otevřením rovnou i na tu teplotu vyvětrá). Povedou se v 99 % případů a jen málokdy jsou ke straně. Ale jinak mám vždycky nejkrásnější muffiny z remosky. Tam se žádný vzduch nehýbe a remoska pod poklicí dělá přes 200 °C a nedává se předehřát. Musíte si vychytat nejideálnější kombinaci.

          Odpovědět
  58. Alžběta
    30/05/2015 at 14:44 (1 rokem ago)

    Ahojky, tahle stránka je super. Muffiny jsou jednoduché a dá se do nich přidat vážně cokoliv. I když peču na zakázky, tak ani po mnoha letech praxe nevím vše. Ani cukrářky v zahraničí mi nedokázaly poradit, proto doufám, že třeba ty najdeš chybu a zase mne trochu zdokonalíš. Mám muffiny krásné, vláčné, ale klobouček není nikdy dokonalý. Dá se nějak docílit toho, aby nebyl „naprasklý’? Děkuji za odpověď a hodně úspěchů v dalším pečení :-). Alžběta

    Odpovědět
    • Muffinárium
      30/05/2015 at 20:32 (1 rokem ago)

      Milá Bětko, co pro tebe znamená „dokonalý klobouček“? Pro mě to třeba jen takový, který je nedbale naprasklý a stejně vláčný jako těsto uvnitř. Takové muffiny se mi daří jen v remosce, je to díky tomu, že v remosce není tolik vzduchu a těsto zůstává vláčnější. V troubě to dopadně skoro pokaždé jinak, a přiznám se, že nějakou dokonalost kloboučku moc neřeším. :) Spíš mi jde o chuť a o vláčnost těsta. Vypozorovala jsem, že když dám do těsta cukr krystal (krystalky jsou větší než u krupice), tak čepice nepopraská. Ale ten povrch se mi nelíbí. Jinak je výsledek víceméně nevyzpytatelný. Jana

      Odpovědět
      • Alžběta
        09/06/2015 at 17:53 (1 rokem ago)

        Já jsem právě teď pekla asi 100 muffinů na oslavu, ale ani u jednoho druhu (měla jsem jich 6) mi kloboučky neudělaly radost – popraskaly. Jenom mě zajímalo, jestli je možné mít vršek muffinů hladký… asi jako když pečete brownies…. Samozřejmě že hlavně záleží na chuti a ta je skvělá, ale stejně… prostě bych chtěla krásný muffin. Pro pečení domů je to jedno, ostatně stejně vždycky zmizí dřív než vychladne trouba, ale prostě ta touha…

        Odpovědět
        • Muffinárium
          11/06/2015 at 8:37 (1 rokem ago)

          Bětko, asi to možné je, ale já se o to nikdy ani nesnažila. Občas se povedou hladké čepice, když použiju (omylem) cukr krystal. Má větší krystaly a těsto potom trochu jinak pracuje. Jinak používám většinou cukr krupice a čepice popraskají. Ale to mě na muffinech prostě baví, že je každý tak nedbale jiný. Ty popraskané vršky mi právě přijdou na tom to nejlepší. :)

          Odpovědět
          • Alžběta
            11/06/2015 at 15:55 (1 rokem ago)

            Já jsem šťastná, že se vždycky povedou a všem chutnají, takže nepovedené čepičky nejsou nic hrozného…Jenom mě prostě zajímalo, jestli třeba nemáte nějakou radu… Rozhodně kvůli tomu muffiny nepřestanu péct :D. Jenom jsem zkoušela :)

  59. Dorina
    05/06/2015 at 17:55 (1 rokem ago)

    V životě se mi nepovedly lépe!!! Tenhle recept je skvělej, děkuji :)

    Odpovědět
  60. Hanka
    16/07/2015 at 19:40 (1 rokem ago)

    Děkuji, dostala jsem formičky a udělala těsto dle vašeho návodu. Byly skvělé. Už se těším na další pečení, třeba slaných.

    Odpovědět
  61. Pavlinka
    23/07/2015 at 14:42 (1 rokem ago)

    Recept mě zaujal,hned to vyzkouším. Budeme péct s mojí kámoškou tak snad se to povede:-)

    Odpovědět
  62. Betka
    27/07/2015 at 19:15 (1 rokem ago)

    Ani nevíš, jak nevýslovně jsem ti vděčná! :-) :-) Dnes jsem poprvé dělala své vlastní nejoblíbenější jídlo a díky tvému blogu se mi krásně povedlo! Děkuju ti ! :P Máš pro mě ten nejúžasnější blog a bez tebe bych vhodný neutrální recept na muffiny nikdy, nikdy nenalezla. Přeji ti hodně dalších úspěchů v oblasti tvých ňami aktivit! :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      04/08/2015 at 16:58 (1 rokem ago)

      Betko, to jsou moc krásná slova, děkuju za ně a přeju hodně úspěchů s pečením!

      Odpovědět
  63. Peťa
    27/07/2015 at 20:21 (1 rokem ago)

    Zdravím, děkuji za výborný recept, jsou opravdu luxusní! :3 Měla bych menší dotaz – do muffinů jsem přidala maliny a čokoládu, chuťově je to výborné, jen z těch malin chytají takový šedavý nádech, takže vizuálně to vypadá divně. Neexistuje nějaký fígl, jak tomu zabránit? Zkoušela jsem tam přidat kakao, ale stejně jsou takové do šeda.. Díky moc ;)

    Odpovědět
  64. Jirka
    31/07/2015 at 16:02 (1 rokem ago)

    neumím vařit,ale dle receptu jsem vše smíchal, na troubě nacvakal a muffiny , byly rychle hotový, málo špinavýho nádobí a dceři s kterou jsem to dělal chutnaly…předtím jsme dělali z krabice a tyhle jsou lepší nadýchaný. Jo a nadrtil jsem tam velikonočního zajíčka :D :D

    Odpovědět
  65. Daniela
    10/08/2015 at 17:13 (1 rokem ago)

    Muffiny podle tohoto receptu jsem dělala již několikrát, ale ať už dělám cokoli, čokoláda mi vždy klesne na dno. Napadlo mě, že těsto je možná přeci jen příliš husté, bude tedy vadit, když uberu mléka tak o čtvrtinu?
    Jinak výborná stránka. Banánové i borůvkové mi vždy vyjdou nádherně a zmizí během chvíle :).

    Odpovědět
    • Daniela
      10/08/2015 at 17:14 (1 rokem ago)

      *řídké (nevím, kam jsem dala hlavu, když jsem napsala husté :D)

      Odpovědět
    • Muffinárium
      17/08/2015 at 9:44 (1 rokem ago)

      Jéjej, tak to opravdu netuším, čím to může být. Zkuste ubrat trochu tekutiny, třeba se to povede. Já mám čokoládu vždycky po muffinu rozvrstvenou rozvnoměrně. Přidám ji k suché směsi, aby se trochu obalila moukou a neklesala.

      Odpovědět
  66. Michaela
    17/10/2015 at 8:20 (10 měsíci ago)

    Muffiny podle základního receptu, nikdy mi tak nevyskočily, spíš byly placatý, tak jsem z nich udělala cupcakes a dobrý:-). Po čtvrtém pokusu, kdy jsem dodržena pravidlo „vsechny ingredience musí mít pokojovou teplotu“ se nestačím divit nad těma ukázkovýma čepicema. Nemůžu se na ně vynadívat. Jsou nádherný! Díky moc za tipy a rady pro začátečníky. Recept si ukládám a doporučuju web ostatním.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      17/10/2015 at 13:18 (10 měsíci ago)

      Míšo, to mám velkou radost! :) Díky za koment a mějte se krásně!

      Odpovědět
  67. Ynat
    15/11/2015 at 15:16 (9 měsíci ago)

    Měla bych dotaz. Co se cukru týče, je lepší používat bílý nebo třtinový? :)
    Jinak děkuji za recepty, muffiny chutnají báječně <3.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      15/11/2015 at 16:49 (9 měsíci ago)

      Lepší je určitě použít jemnější, než hrubší. Ale jestli bílý rafinovaný, nebo tmavý třtinový? Strukturu těsta ovlivní trochu hrubost. Tmavý třtinový má trošku své chuti, takže když budete dělat muffiny bez ničeho, bude hodně tmavý cukr trochu znát. Ale ne nějak výrazně. A co se týče nutričních hodnot, cukr jako cukr, oba metabolizují stejně, třtina není „zdravější“. Jen ten třtinový (ale musí v něm být vysoký podíl zbytkové melasy) má i nějaké minerály, takže vám neubírá.

      Odpovědět
    • Petra Antalíková
      20/11/2015 at 17:35 (9 měsíci ago)

      Ja používam na pečenie nerafinovaný repný cukor. Trstinový je fajn, ale niekedy mi vadí tá jeho typická medová chuť.
      Repný je repný, či odfarbený alebo neodfarbený.

      Odpovědět
  68. Petra Antalíková
    20/11/2015 at 17:33 (9 měsíci ago)

    Práve som vyskúšala, teda upiekla muffiny podľa základného receptu. Vo forme som k nim pridala čučoriedky (česky borůvky). A sú super! Keďže som pekár typu, ktorý pokazí všetko, čo sa dá, a podarí sa Mu len to čo je stokrát odskúšané, tak som z tohto receptu SKUTOČNE NADŠENÁ.
    Vyskúšam aj slané a aj cupcakes.

    Teším sa až si vyskúšam nejaké orieškové muffiny a namiesto kravského mlieka dám orieškové mlieko. To by mohlo byť fajn :-D

    Ešte musím vymyslieť ako nahradiť vajíčka, lebo mám kamarátku veganku, a tá nič živočíšneho neje.

    Ešte raz ďakujem za super recept.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      22/11/2015 at 19:37 (9 měsíci ago)

      Petro, díky za milý koment, jsem ráda, že se vše vydařilo! Co se týče veganských, tak já většinou prostě vynechám vejce a přidám víc tekutiny a tuku (dobrý je třeba kokosový olej). A nebo je super rozmixovat do těsta banán. A zrovna u těch borůvek by to mohlo s banánem fungovat skvěle!

      Odpovědět
  69. Eva
    20/11/2015 at 22:46 (9 měsíci ago)

    Děkuji moc za parádní recept. Můj první pokus dopadl hrozně, druhý dle vašeho receptu naproto výtečně;-)) Asi se ze mě stala muffilomanka;-) Už se těším, až vyzkouším další:-)
    Přidala bych i foto, ale nejde to…

    Odpovědět
    • Muffinárium
      22/11/2015 at 19:38 (9 měsíci ago)

      Evi, to super! Tady fotky do komentů nejdou, ale můžete foto přidat na zeď na Facebooku! :)

      Odpovědět
  70. Alena
    24/11/2015 at 20:56 (9 měsíci ago)

    Dobry vecer, teprve se na muffinky chystam. Syn ma v patek narozeniny, a chtela bych mu je udelat do skolky pro deti :)
    Mozna hloupy dotaz, je jasne, ze nejlepsi jsou cerstve, ale myslite, ze nevadi, ze budu delat uz ve ctvrtek dopoledne na patecni dopoledne??? :)
    Budu mit nejvice klidu :D
    Nebo radeji zatnout zuby a udelat to jeste vecer? :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      25/11/2015 at 21:59 (9 měsíci ago)

      Alčo, nezatínejte zuby a klidně je udělejte když budete mít klid! :) Druhý den budou pořád ještě dóóóóst dobré! :)

      Odpovědět
  71. Zuzana
    10/01/2016 at 23:19 (8 měsíci ago)

    Dělala jsem muffiny podle vašich receptů poprvé a jsou moc dobré :) akorát mi nevyskočily do čepice ale jen uprostřed jakoby do špičky :( nevíte co jsem mohla udělat špatně ?

    Odpovědět
    • Muffinárium
      15/01/2016 at 18:36 (7 měsíci ago)

      Zuzi, zkuste příště naplnit víc košíčky, třeba vyskočí víc. Nebo bych zkusila jiný prášek do pečiva. Já používám ten z DM drogerie. Je bez fosfátů, z vinného kamene.

      Odpovědět
      • Zuzana
        24/01/2016 at 12:47 (7 měsíci ago)

        Prášek z dm rozhodne vyzkouším každopádně pekla jsem znovu podle stejného receptu minuly víkend, část těsta jsem dala do vymazane kovove formy a část do silikonových košíčků mimo formu a pekla jsem najednou. Tak v silikonu udělaly krásnou oblou čepku, ve formě vybehly nahoru jakoby do tvaru válce a po vyndání sedly. Takže moje teorie je, že má forma moc kolme hrany…

        Odpovědět
        • Muffinárium
          08/02/2016 at 22:33 (7 měsíci ago)

          Zuzko, moje teorie je v jiných tepelných vlastnostech materiálů. Když to takhle peču dohromady, tak ty v silikonu mi vždycky vyběhnou s čepicí nakřivo. :) A vyběhou nakřivo, i když peču jenom v silikonových košíčcích…

          Odpovědět
    • Markét
      02/02/2016 at 16:37 (7 měsíci ago)

      Zkusila bych nižší stupeň pečení :)

      Odpovědět
  72. Ifka
    19/01/2016 at 17:15 (7 měsíci ago)

    Proč mi muffiny nepopraskají tak hezky nahoře, jako je to na obrázku? :(

    Odpovědět
    • Muffinárium
      08/02/2016 at 22:36 (7 měsíci ago)

      Ifko, to já nevím, někdy se i mě nepovede, někdy se povede. A nepřišla jsem na to, čím to je. Vždycky praskly v remosce a tam je malý prostor a stabilní teplota…

      Odpovědět
  73. Terry
    29/01/2016 at 13:49 (7 měsíci ago)

    Ahoooj, opravdu moc děkuju za skvělé recepty! :) Pořídili jsme si domů 30 silikonových košíčků a teď peču jak divá! :) Dneska jsem pěkla 3 várky – slané muffiny se sýrem, rajčetem, cibulkou a šunkou, extra čokoládové muffiny a muffiny s kiwi, borůvkami a čokoládkou. Mňamka!! Skvělý web, těším se, až vyzkouším další receptíky. :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      08/02/2016 at 22:20 (7 měsíci ago)

      Terko, díky moc, ať o peče jako po másle! :)

      Odpovědět
  74. Name*
    03/02/2016 at 16:00 (7 měsíci ago)

    Výborný základní recept :-) udělal jsem z toho muficupcake :-) do těsta jsem přidala strouhanou margotku a ozdobila tvarohovo šlehačkovým krémem a všichni se oblizovali :-)

    Odpovědět
  75. Bára
    18/02/2016 at 18:04 (6 měsíci ago)

    Jak dlouho vydrzi udelane? Neoschnou za 2 dny? Potrebuji je na sobotu vecer, ale v patek nemam cas je udelat… Tak to zase nechci riskovat, ze nebudou dobre…. :-(

    Odpovědět
    • Muffinárium
      18/02/2016 at 21:15 (6 měsíci ago)

      Báro, no nebudou úplně v nejlepší kondici, ale špatné to taky nebude. Osobně bych je nechala po upečení vychladnout a zavřela do nějaké nádoby (plastová krabička s víkem je ideál), můžete je dát i do ledničky. Mám zkušenost, že do 2 dnů je to v pohodě. Přidejte do těsta o trochu víc másla.

      Odpovědět
  76. Bety
    22/02/2016 at 17:10 (6 měsíci ago)

    Ahojky, v prvé řadě chci pochválit tvůj web – úžasné recepty – vyzkoušela jsem zatím asi 3 recepty, ale spoustu už jsem jich pročetla a těším se na sezónu ovoce .o). Mám dotaz – pokud nahrazuju mléko jogurtem, mám nahradit část prášku do pečiva jedlou sodou pokaždé nebo jen u těch čokoládovo-čokoládových muffinů, kde je to přímo napsáno? O víkendu se možná pustím i do cupcakes – neumím moc krémy, ale třeba tyhle klapnou. Díky moooc :o)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      24/02/2016 at 19:57 (6 měsíci ago)

      Bety, když se dává kyselé (zakysanka, jogurt), tak je třeba neutralizovat (sodou, tedy jednu lžičku prášku vyměnit za sodu, je to taky kypřidlo). Ale často to dám péct bez sody, protože si třeba nevzpomenu a nepamatuju se, že by to udělalo nějakou neplechu!

      Odpovědět
  77. Honza
    22/02/2016 at 21:18 (6 měsíci ago)

    Jak je uchovat nejlepe kdyz je udelam vecer a potrebuji je druhy den rano? Jeste dotaz ohledne lepeni ke kosickum, co muze byt spatne, kdyz jdou z papiroveho kosicku (od tescomy) spatne vyndat a kusy muffinu na nem zustavaji.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      24/02/2016 at 19:55 (6 měsíci ago)

      Honzo, nejlíp je dejte do nějaké vzduchotěsné velké pixly. Ale sama je na druhý den často nechávám třeba jen v papírové krabici na dorty, nebo na mřížce ve vychladlé v troubě, pod skleněným dortovým poklopem. A když dělám dopředu cupcaky, tak je dávám do lednice. Je to v podstatě stejné těsto a vždycky chutnaly i druhý den skvěle!
      No a s těmi košíčky je to záhada! Většinou těsto hodně ulpívá, když jsou ještě teplé z trouby, jak vychladnou, už by to neměla být taková hrůza. No a druhý den už by neměly ulpívat vůbec… Jak to máte?

      Odpovědět
      • Jitka
        02/03/2016 at 10:38 (6 měsíci ago)

        Taky je uchovávám ve vychladlé troubě, ale jen tak na talířku, nebo tácu, vydrží pěkně vláčné i do druhého dne, pokud ovšem přežijí před tou mojí hladovou smečkou :-)

        Odpovědět
    • Muffinárium
      24/02/2016 at 19:46 (6 měsíci ago)

      Karolíno, můžu se zeptat, proč si myslíte, že byly odporné? Čím to bylo? Nechutnaly nebo nevyšly pěkně?

      Odpovědět
  78. Anna
    28/02/2016 at 22:32 (6 měsíci ago)

    Dobrý večer
    Chtěla bych se zeptat když budu chtít vyměnit máslo za olej kolik oleje tam mám dát? Jsem začátečník tak se raději chci zeptat.
    Děkuji za odpověď

    Odpovědět
    • Muffinárium
      29/02/2016 at 22:49 (6 měsíci ago)

      Ani, úplně stejně jako másla. Já si odměřuju na mililitry, ale můžete si ho nalít na váhu a odvážit.

      Odpovědět
  79. drroman
    12/03/2016 at 17:57 (6 měsíci ago)

    Dnes jsem poprvé zkusil muffiny podle základního receptu a do půlky jsem dal čokoládu a vyšly suprovně.Těsto trochu přeteklo nerovnoměrně ,protože mám srdíčkové košíčky.Díky za inspiraci,příště zkusím kakaové a s mákem.

    Odpovědět
  80. tittanie
    14/03/2016 at 12:32 (5 měsíci ago)

    Ahoj,
    mohli byste mi poradit, kde dělám chybu? Muffiny upeču přesně podle receptu a po vytažení z trouby jsou do hodiny gumové a těžké.
    Už jsem zkoušela, kde co, ale nic nepomohlo.
    Díky

    Odpovědět
    • Muffinárium
      14/03/2016 at 13:09 (5 měsíci ago)

      Jůů, to mi zavání moc umixovaným těstem a špatně vyhřátou troubou. Jestl ztěžknou a zgumoví, tak jsou nejspíš sražené. Abychom se toho dopídily, potřebovala bych vědět víc o tom, jak muffiny přesně pečeš (v čem, při jaké teplotě atp.). Ještě mrkni sem, třeba na něco narazíš: http://www.muffinarium.cz/jak-zarucene-zkazit-muffiny/

      Odpovědět
      • tittanie
        16/03/2016 at 19:51 (5 měsíci ago)

        Peču v troubě asi na 180 stupňů v siliokonové formě. Jinak vyskočí hezky, akorát hodinu po vytažení jsou divné.
        Děkuju za rady, snad se mi to příště povede, kdyby ne tak se znova ozvu.

        Odpovědět
  81. Freya
    18/03/2016 at 12:26 (5 měsíci ago)

    Ahoj,
    nemáte někdo zkušenosti s pečením muffinů v remosce, dají se tam vůbec upéct.
    Díky za odpověď a moc chválím tyto stránky :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      22/03/2016 at 16:41 (5 měsíci ago)

      Freyo, dokonce je někde na začátku recept a fotky muffinů v remosce. Začínala jsem s ní, když jsem na studiích neměla troubu. A byly z ní nejhezčí muffiny. Dávala jsem je to studené remosky a pekla podle oka 20-25 minut. Na vyndávání jsem si brala gumové rukavice, abych se nepopálila.

      Odpovědět
  82. Hanka
    28/03/2016 at 21:11 (5 měsíci ago)

    Mám úplně ten samý problém. Nikdy se mi nepodaří takové nadýchané… pokaždé se mi srazí. Peču je na 180 v silikonové formě. Jen mi nejde do hlavy že minulé léto jsem je pekla podle stejného postupu a byly povedené, každý se po nich mohl utlouct… ale teď se to najednou nějak nedaří.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      28/03/2016 at 22:30 (5 měsíci ago)

      Hani, možná blbá mouka… A nebo erupce na slunic! :) Je stejná i ta forma?

      Odpovědět
  83. Bára V.
    08/04/2016 at 18:58 (5 měsíci ago)

    Děkuju za recept! Dělala jsem s kousky čoko a muffinky byly výborné! Těsto chutné a muffiny byly hezky nadýchané. Jediné, co mě potrápilo bylo, že při mlsání zůstávala velká část v papírovém košíčku. Nevíte, co s tím?

    Odpovědět
    • Muffinárium
      23/04/2016 at 10:15 (4 měsíci ago)

      Vím! Vymazat a vysypat nepřilnavou formu a péct bez košíčků :)

      Odpovědět
  84. irisa
    27/04/2016 at 13:26 (4 měsíci ago)

    Dobré :) Pro mě – pečení se vyhýbající, je-li to možné – recept OK. Dnes ráno jsem je pekla pro děti do školky a světe div se, povedly se… Přihodili jsme zdobící polevové tužky a sypání a děti měly dopoledne v deštivém dni o zábavu postaráno :)

    Odpovědět
  85. Lucie
    08/05/2016 at 13:38 (4 měsíci ago)

    Zdravim :) Měla jsem hroznou chuť na muffiny.Po dlouhé době,že udělám.Narazila jsem na Vaše stránky a že zkusim to základní těsto.Jsou super.Měkké,nadýcháné,mňami :D Do jedné poloviny jsem přidala kakao a bílou čokoládu,druhá je světlá s tmavou.Škoda,že nejde přidat fotka.Fakt doporučuji :) Akorát jsem je dělala na dvakrát,jelikož první pokus letěl do koše…Přehmátla jsem se a místo cukru do těsta dala sůl…Nic horšího jsem nejedla :D Ještěže jsem je nedala do trouby :D

    Odpovědět
  86. Verča
    23/05/2016 at 10:48 (3 měsíci ago)

    Zdravim,zkousela jsem muffinky podle zakladniho receptu a povedly se na jednicku.Akorat si nejsem jista,jaky typ cukru se ma spravne dat, zda krupice nebo mouckovy.Ja dala mouckovy a muffinky jsou hodne jemnoucke,nicmene vyborne.Urcite vyzkousim dalsi z vasich receptu.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      03/06/2016 at 19:46 (3 měsíci ago)

      Verčo, dávám krupici, ale moučkový je taky v pohodě.

      Odpovědět
  87. Johana :)
    07/06/2016 at 19:53 (3 měsíci ago)

    Ahoj, prosím o radu. Když jsem přidala do chladného mléka s vajíčkem máslo, začaly se mi z něj dělat zrníčka. (z másla) Je to v pořádku? Co jsem udělala špatně? Děkuji za odpověď! :)

    Odpovědět
    • Muffinárium
      09/06/2016 at 17:14 (3 měsíci ago)

      Johanko, je to v pořádku, máslo v chladu prostě tuhne. Mně to dělá, jenom když mám mléko fakt hodně studené. Rozkvedlám to vidličkou, aby to nebyly velké kusy. V těstě se to potom zapracuje.

      Odpovědět
  88. Renca
    10/06/2016 at 12:24 (3 měsíci ago)

    Dobrý den, dnes jsem zkoušela základní recept plus jahody a jsou famózní. Udělala jsem ze dvou dávek a obávám se, že bude málo. Moc děkuji za inspiraci. Už se těším až vyzkouším i nějaké slané

    Odpovědět
  89. Vlasta
    12/06/2016 at 20:38 (2 měsíci ago)

    Dobrý den,je nějaký rozdíl v přidaných ingrediencích, když dám do základního těsta ovoce čerstvé nebo mražené?Dekuji za odpověď.V.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      27/06/2016 at 17:20 (2 měsíci ago)

      Vlasto, není, mražené ovoce je trošku lepší v tom, že se vám nerozbije, když budete míchat. Třeba borůvky dávám skoro zásadně mražené, abych neměla „šmoulí” těsto. :)

      Odpovědět
  90. Seema
    17/06/2016 at 7:52 (2 měsíci ago)

    Zdravím Vás, muffiny podle Vašeho receptu jsem dělala, povedly se krásně a moc chutnaly…teď jsem si ale trochu naběhla na vidle a potřebovala bych upéct 4 muffiny v podstatě jako dort…ano, já vím, že muffiny mají být malé, že to je jejich podstata..ale..je to tak…a ještě musím vnitřek barvit…a tak se ptám, myslíte, že když si vyrobím základní těsto a místo do formy na muffiny ho dám do formy dortové, vznikne velký muffin nebo si to představuji moc jednoduše? :D Moc díky

    Odpovědět
    • Muffinárium
      27/06/2016 at 17:18 (2 měsíci ago)

      Ha, no to je dobrá otázka. Existují i formy na větší muffiny, takže bych si tipla, že by se to mohlo povést. Ale zase nejsou tak veliké jako dortové formy. :-) Bude potřeba si pohrát s dobou pečení a teplotou. Pekla bych určitě na 200, aby naběhl. Pokud by se zvrchu připaloval, pak bych přikryla alobalem. A doba pečení může být okolo 45-60 minut. Je třeba to vyzkoušet špejlí. Určitě bych si to otestovala dopředu. :) A dejte mi vědět, jak to dopadlo, tohle mě fakt zajímá!! :)

      Odpovědět
  91. Annn
    24/06/2016 at 23:28 (2 měsíci ago)

    Ahoj, taky bych prosila o radu. Zkoušela jsem čokoládové muffiny a ve výsledku měly takovou gumovou konzistenci. Napadlo mě, jestli to třeba může být formou? Používám totiž tu silikonovou. Myslíš, že je to tím silikonem nebo to může být něčím jiným?
    A ještě bych měla druhý dotaz. Píšeš, že muffiny nevybíhají do čepičky, když se moc šlehají. Dívala jsem se na pár videí na netu, a i když tam těsto šlehají mixérem, muffiny jim do špičky vyběhnou. Nemůže to být ještě něčím jiným?
    Uvítám jakoukoliv radu, jsem v tomto naprostý začátečník.
    Děkuji moc.

    Odpovědět
    • Muffinárium
      27/06/2016 at 17:15 (2 měsíci ago)

      Ahoj, gumovitou konzistenci nemívám, takže netuším, čím to může být. :-( Ze silikonových formiček je mívám nakloněné ke straně, jinak nic takového nevyvádějí.
      A co se týče šlehání těsta – muffinové těsto prostě není třeba jakkoliv šlehat, naopak, muffin se prostě nešlehá, není to třené těsto. Jakmile ho jakkoliv šlehám, stojí to za prd. :-D Ale třeba je to typem těsta, nejsem potravinářský technolog. :-D Jinak se špičkou se dá si hrát i pomocí teploty. Když se peče na 200 °C, tak vyběhnou úplně báječně, naopak třeba na 160 °C je peču na cupcakes, nemají takovou čepici.

      Odpovědět
      • Annn
        28/06/2016 at 20:45 (2 měsíci ago)

        Ok, díky moc, zkusím jim tedy víc zatopit pod kotlem :)

        Odpovědět

Leave a Reply